fredag 11 maj 2012

Hokus pokus, nya kuddar under 30 min!

Jag brukade ha ett problem här hemma med prydnads. Jag köper dem fast jag inte behöver dem.. ett ganska så vanligt fel hos mig, jag ser en röd prislapp och så tror jag att jag behöver! Dumt. För de andra så passar det inte ens in!
Har du också gamla/nya kuddar hemma som du är trött på eller helt enkelt vill ha lite variation?
Då har jag ett lätt ingrepp som du kan göra för att få dina kuddar att se ut som nya, utan att behöva använda symaskin!

-Hittar ett favorit tyg, som du klipper i ca 20 cm i bredd
-Ta sedan fram strykbrädan och ditt strykjärn
-Köp fållband, vik in sidorna (valfritt med hur mycket, jag rekommenderar 2 cm) sätt fållbandet under den vikta sidan och stryk!
-När du är klar med sidorna, ta fram kudden mät så att du får rätt storlek och kan trä på ditt tyg
-Vik sedan kortsidorna 2 cm, stryk på med fållbandet under
-Sätt sedan ihop det båda kortsidorna och gör samma sak här med fållbandet
-Trä på tyget på kudden, och sedan är det klart

Detta tyg är från stoff och Stil i Malmö (nr: 814178, pris 74,95 kr/m)
-en extra detalj för att få den röda tråden i hela rummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar